whatsapp instagram facebook
pop-trigger
close-popup

בואו ניצור יחד את המטבח שתמיד חלמתם עליו!

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם:

    מאמרים

    סוגי חזיתות מטבחים

    post-image

    בואו ניצור יחד את המטבח שתמיד חלמתם עליו!

    השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם:

      כשאנו מעצבים את הבית שלנו, אנחנו רוצים שהוא ישדר אווירה. איזה אוירה אתם רוצים? מה תרצו שתהיה החוויה של השוהים בו. 

      הסגנונות של הבתים לרוב נעים בין "מודרני" ל"כפרי"; "חמים" מול "תעשייתי"; "מנימליזים" מול "עמוס"; האם בכלל בא לכם "רטרו" או שמא "מלכותי וקלאסי", ואולי בכלל "אקלקטי"? זה הזמן להיות מבולבלים מרוב השפע שהעולם רוצה להציג לכם.

      כמובן שאופי המטבח צריך להמשיך את אופי הבית כולו החל בעיצוב, בחומרים ובסגנון.

      בכל הנוגע למטבחים על מנת ליצור את האוירה שבה בחרתם תצטרכו להכיר את החומרים שבאמצעותם תוכלו לעצב את רוח הזמן בה אתם רוצים לשהות. 

      אז מה בעצם קיים ומומלץ כשאנחנו ניגשים לעצב את המטבח שלנו? 

      ובכן, הכירו את חמשת החומרים הנפוצים בשוק בכל הנוגע לחזיתות מטבחים. מלבד יכולת העיצוב של כל אחד מהחומרים, עליכם לתת חשיבות גדולה גם לעמידות החומר לכן, בבואכם לעצב את המטבח, אל תשכחו לתת משקל לכל הפקטורים הללו. 

      פורמייקה

      מדובר למעשה בחומר ככל הנראה הנפוץ ביותר. הפורמייקה הינה הכי זולה והכי עמידה לשריטות ומכות, כמו כן קל לנקות משטחי פורמייקה והיא בעלת מאות גוונים וסוגים. החיסרון בחומר הזה, הוא שלמעשה אי אפשר לעשות ממנו דלת מעוצבת, אלא רק דלת שטוחה. כך שכל חובבי המטבחים הטוסקנים/ פרובאנסים/ כפריים– פחות תמצאו כאן את עצמכם. 

      פולימר

      הפולימר הינו חומר יותר רך, ולכן ניתן  לחרוט בדלת וליצור דלת מעוצבת בעל מראה יותר כפרי. הפולימר הינו פחות עמיד מפורמייקה, אך עדיין עמיד ביחס לחומרים אחרים. החיסרון בפולימר הוא קשת הצבעים היחסית מוגבלת. הקטלוג מכיל באזור 100 צבעים, כאשר השימוש העיקרי נעשה בטווח 10-15 הגוונים פופולאריים.

      שלייף-לק

      מבחינת המראה, השלייף-לק מספק מראה כמעט זהה לפולימר. כל דלת בפולימר אפשר לעשות בשלייף-לק, כאשר היתרון הגדול של השלייף-לק הוא קשת הצבעים הכמעט אינסופית. החיסרון הגדול בחומר הזה, שהוא מאוד פגיע – פחות עמיד למכות ושריטות. על כן, קחו בחשבון שאת כל מה שנגיש להורסי רהיטים (ילדים, בעלי חיים ושונאי מטבחים) – עדיף ורצוי להפנות לחומרים אחרים. 

      השימוש בשלייף לק נפוץ יותר כאשר רוצים לעצב ארון עליון בגוון מיוחד  או עם עיצובים מיוחדים. 

      פורניר

      ציפוי של שכבה מאוד דקה (מילימטר) של עץ משובח אשר מודבק על MDF. הפורניר נותן מראה טבעי, אך כמו הפורמייקה – לא ניתן לעצב אותו ולייצר מסגרות, והוא מאפשר רק מראה שטוח.

      את עמידות הפורניר קובעת הלכה בה הוא נצבע ולכן חשוב לצבוע אותו בלַכָּה אקרילית בלבד ולא בסוגים אחרים, כדי להקנות לו עמידות גבוה.

      השימוש  בפורניר נפוץ כדי לתת נגיעות חמות למטבחים בסגנון מודרני מטבח שלם שכולו פורניר. 

      עץ מלא

      בזמן ששאר הדלתות עשויות MDF המצופה בחומרים אחרים, כשאנו מדברים על עץ מלא – אז הפנימו עובדה זו – הכל עץ. 

      חומר זה הינו פחות נפוץ. על אף שהמראה הכפרי הוא המראה השולט בשוק, 

      גם מהסיבה שמדובר בחומר מאוד יקר, וגם בגלל שזה נותן מראה כפרי הארד-קור – משמע, תחושה של לגור בבקתה באמצע היער. אז מה עושים בכל זאת? למראה הכפרי-פרובאנסי-טוסקני וכל שם שהולך טוב עם רוטב פסטה – הולכים היום לרוב על שלייף-לק או פולימר.

      אך כמובן שאי אפשר לקחת למטבח עץ מלא את המראה הטבעי,אווירה הנעימה והחמה שאף חומר אחר לא יכול לתת.

      גם כאן חשוב לוודא שהחזיתות נצבעות בלכה אקרילית בלבד ולא בסוגים אחרים על מנת להקנות להם עמידות לאורך שנים.

      חזיתות זכוכית

      היום חזיתות הזכוכית נכנסות לשוק יותר ויותר. אומנם גם כאן מדובר בחומר יקר מאוד, אבל עם זאת מאוד עמיד. הזכוכית נותנת מראה מודרני ונקי, גם כאן מדובר בחזית שטוחה בלבד. חזיתות הזכוכית מיושמות על בסיס אלומיניום או על בסיס MDF. בכל הנוגע לחזיתות זכוכית, ניתן ליצור מטבחים שלמים מחומר זה, כמו כן ניתן להשתמש בנגיעות של זכוכית במטבחים מחומרים אחרים.

      יתרון נוסף של הזכוכית הוא שניתן להדפיס עליה כל דוגמא שרק תבחרו אפילו את התמונה של הנכדים…

      לסיכום המטבח שלכם לא חייב להיות בעל סגנון מוגדר בהכרח, הוא תוצר של ביטוי אישי או חיבור לסגנון מסוים.

      הבחירה לא תמיד קלה ומותר גם לאהוב פריטים מסוימים מכל סגנון. הכי חשוב ליצור לעצמכם את השילוב המושלם שלכם בין סגנון מטבח, פונקציונאליות ומחיר. בהצלחה!

      מאמרים נוספים שעושיים לעניין אותך

      Skip to content