whatsapp instagram facebook
pop-trigger
close-popup

בואו ניצור יחד את המטבח שתמיד חלמתם עליו!

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם:

    מאמרים

    תהליך תכנון מטבח

    post-image

    בואו ניצור יחד את המטבח שתמיד חלמתם עליו!

    השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם:

      קחו לכם רגע אחד לחשוב. בהגיעכם לרגע המשמח והאופורי בו אתם זוכים לתכנן את בית חלומותיכם – מה החדר הראשון ממנו אתם מתחילים? מרבית הסיכויים שאת תיכנון המטבח תשאירו לשלב מתקדם יחסית. כולה מטבח, נכון? מה כבר יכול להיות חשוב ומשמעותי כבר בתחילת תהליך הבניה במטבח?

       

      ובכן – דעו לכם, כי הטעות הנפוצה של אנשים בתכנון הבית שלהם, היא שהם משאירים את המטבח לסוף – ייתכן והחדר החשוב ביותר בתכנון הבית. 

      כבר בהליך תכנון הבית הראשוני, חשוב לתת משקל לתכנון המטבח עצמו.

      עוד לפני קבלת האישור על הבית מהעירייה, שְׁבוּ עם איש מקצוע שיש לו ניסיון במטבחים לתכנן היטב את נראות המטבח.

      חישבו רגע מי אתם ומה אומר המטבח עבורכם – בשלנים? אופים? מארחים?

      לא מדובר רק על "עשה לי חלונות כדי שיהיה לי מטבח מואר" – יש חשיבות למיקום החלונות ולגודלם, ביחס למיקום הכיריים, הכיורים וכדומה.

       כאשר אתם לא שמים לב לפרטים וסומכים על התוכנית האדריכלית בלבד ללא ייעוץ של מעצב מטבחים בסופו של דבר ייתכן מאוד ותמצאו את עצמכם תקועים עם מיקומים לא נכונים או לא מועילים לעיצוב המטבח שלכם, בין אם אלה קירות, חלונות או עמודים שאי אפשר לגעת בהם.

      תיכנון מוקדם של המטבח יחסוך לכם את הצורך להתפשר על המטבח שלכם או להגיש תוכניות מחדש לעירייה.

       כחלק מהליך תכנון המטבח עם מעצב המטבחים תקבלו תוכנית מפורטת עם נקודות הספקה של חשמל ומים. את התוכניות האלו תגישו לקבלן וכך תחסכו את הצורך בתיקונים לאחר מכן.

      שלב זה חשוב מאוד עוד לפני ריצוף הבית והטיח על הקירות משום שלאחר סיום שלבים אלו, כל שינוי נקודת חשמל ומים מחייב חציבה בקיר, הרמה של הריצוף וכמובן עלויות נוספות.

      משסיימתם את ענייני החשמל ומים ולאחר שיש בידכם מידות סופיות, אתם בהחלט יכולים לקחת נשימה קלה, אך ממש לא לנוח על זרי הדפנה, שכן השלב שלישי הוא הרגע בו נכנסים לתוך הקרביים של המטבח כדי לתכנן אותו מבחינת חלוקות פנים; איפה יהיו המגירות והדלתות, איך יראה הארון העליון וכו'. כאן, הרשו לעצמכם לארח בתהליך את המעצב הפנימי שבכם. זה הולך להיות כיף.

      למשל, טיפ קטן עלינו: על אף שמגירות מייקרות את עלות המטבח, כיום, נהוג לעשות יותר מגירות מאשר ארונות, שכן מגירה נותנת מיצוי יותר איכותי של החלל – היא נשלפת אליכם, ניתן להשתמש בקלות בכל המרחב שבה, נוחות האחסון היא רבה יותר, ולטובת כאובי הגב שביניכם, זה בהחלט פחות דורש מצדכם למצוא את עצמכם חורקים בדרך למטה. 

      עכשיו כשהתכנון מאחורינו הגיע הזמן להתעסק עם נראות המטבח.

      לבחור איך אנחנו רוצים שהמטבח יראה- סוגי חזיתות, צבעים, עיצובים, משטחי עבודה.

      שוטטו באינטרנט לפני המפגש הנוסף עם מעצבת המטבחים תסתכלו מה אתם אוהבים, שמרו אצלכם תמונות של מטבחים מהרשת שאהבתם והביאו אותם לפגישה.

      בשלב זה כדאי לקרוא חומר נוסף על סוגי מטבחים וחזיתות מתוך המאמר כאן באתר.

      אם תהיתם כיצד מתכננים מטבחים בדירות קיימות – ובכן, הכל שאלה של לאיזו רזולוציית שיפוץ יורדים. האם מדובר רק בהחלפת מטבח "קלה", או שמא מדובר כבר בשינוי ריצוף ונקודות מים וחשמל. 

      בסך הכל התהליך הוא אותו תהליך להתחיל בתכנון.

      על כן, אל תראו במטבח כחדר סטנדרטי בעל כללים קבועים או כזה שייבחר מתוך מבחר טמפלטים קיימים. אל תתפשרו. השקיעו בחדר המופלא הזה. הפכו אותו לשלכם. עשו לכם את מטבח החלומות שלכם והגיעו אליו מוכנים, יצירתיים, מפוקסים ולא מתפשרים.

      אם לכם לא מגיע הכי טוב, אז למי?

      מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

      Skip to content